Rýže

19. května 2009 v 23:35 | Bubli_Girl |  Tips
Rýže má cenu zlata. Pro větší polovinu lidstva znamená rýže hlavní živinu, prospívá i tam, kde se jiným obilovinám nedaří. Rýže začíná čím dál více nahrazovat tradiční přílohy, jakými jsou knedlíky nebo brambory a kromě toho, je víc než prospěšná našemu zdraví.
Její bílkoviny obsahují veškeré nezbytné amonokyseliny, uhlovodany a minerály. Na rozdíl od jiných obilovin však neobsahuje lepek, který může vyvolávat silné alergické reakce. Rýže zaujímá významné místo nejen v programu racionální výživy, ale především při nejrůznějších dietách.
Struktura rýžového zrna je stejná u všech druhů rýže. Klíček nové rostlinky a bílé zrno jsou skryty v nahnědlé otrubě obsahující vitamíny, minerály atd. Otrubový obal chrání tuhá žlutá slupka. Po sklizni se rýže probírá a suší, může vydržet i několik let, ale už za rok nebo dva zrna žloutnou a částečně ztrácejí své původní jemné aroma. Také další zpracování má vliv na změnu vzhledu rýže a její chuť.

Hnědavá rýže natural s plevami a otrubami je bohatá na vlákniny, vitamíny a minerální látky. Posiluje srdeční činnost a krevní oběh a podporuje vylučování tekutin.
Nesolená vařená rýže urychluje hubnutí - její minerální látky pomáhají odvodňovat organismus. Drobná zrnka rýže působí jako zeštíhlující mašinky, které v sobě skrývají hodně sacharidů a balastních látek. Rýže nadlouho zasytí a podporuje trávení
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama