Jarní očistná kůra

19. května 2009 v 19:59 | Bubli_Girl |  Tips
První den
Zbavte tělo škodlivých látek


Snídaně: bylinkový čaj se dvěma lžičkami medu
Oběd: ovocný ledový čaj, který můžete osladit 1 lžičkou medu
Večeře: bylinkový čaj (heřmánkový, kopřivový, mátový) s 1 lžičkou medu


Druhý den
Vsaďte na vlákninu


Snídaně: 50 g vařené rýže smíchané s jogurtem nebo nastrouhaným jablkem
Oběd: 50 g vařené rýže smíchejte s okurkou, lžící smetany, citronovou šťávou a olivovým olejem
Večeře: 50 g vařené rýže smíchejte s nakrájenou paprikou


Třetí den
Doplňte hladinu draslíku

Snídaně: krajíc celozrnného chleba s plátkem sýra a 100 g čerstvého ananasu
Oběd: čtvrtka vařeného kuřete a 100 g čerstvého ananasu
Večeře: malý ovocný salát


Čtvrtý den
Zásobte tělo bílkovinami

Snídaně: 1 nízkotučný jogurt s nakrájeným banánem a 1 lžící ovesných vloček
Oběd: 2 nízkotučné jogurty, 2 suchary, 2 rajčata
Večeře: kuřecí polévka


Co pomáhá

Jablka
Mají málo kilojoulů a vysoký obsah fruktózy, takže vás zasytí na delší dobu. Obsah vlákniny současně reguluje hladinu cholesterolu v krvi. Jablka podporují činnost ledvin, jater a jsou účinnými pomocníky při vylučování těžkých kovů z organismu.

Ananas
Čerstvý má mimořádně pozitivní účinky na naši postavu. Obsahuje enzym bromelin, který se významnou měrou podílí na metabolismu bílkovin. Nachází se i v tabletách na hubnutí s výtažkem z ananasu.

Zelí, kapusta, salátová zelenina
Svými antioxidační účinky a vysokým podílem vlákniny prospějí vaší linii.

Jogurty
Obsahují probiotické kultury, které podporují zdravé trávení.

Rýže
Má vysoký obsah vitaminů A, B2 a C a minerálů (draslík, fosfor, vápník, sodík).

Citrony
Antioxidanty v nich obsažené podporují vylučování toxických látek. Prospívají játrům a zároveň obsahují i látky, které urychlují látkovou přeměnu a pomůžou tělu při detoxikaci.


Pamatujte si, že:
Jakoukoliv tepelnou přípravou se účinné látky ničí. Proto vsaďte na čerstvé saláty, případně šťávy. Pokud je zařadíte do svého jídelníčku pravidelně, a nejen během očistné kúry, určitě vám to prospěje.

Náš tip:
Jestliže vás bude během kúry trápit hlad, dejte si sklenici syrovátky nebo čaj s medem a jedním sucharem.

Několik rad na závěr
- Jezte jen, když máte hlad. Ve chvíli, kdy jste nasycená, odsuňte talíř. Nejezte z dlouhé chvíle.
- Dopřávejte si polévky, zaplní žaludek a jsou méně kalorické. Musí však být bez smetany.
- Omezte spotřebu alkoholu, má příliš mnoho kalorií a povzbuzuje chuť k jídlu.
- Ignorujte výtahy a choďte po schodech.
- Zvyšte svoji fyzickou aktivitu.
- Nemyslete na dietu, kazí to náladu. Myslete na pozitivní změny, které vám hubnutí přinese.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama